twitter
rss

Da, ne-am incumetat si noi sa participam la Noaptea muzeelor, desi la noi a inceput de la ora 3 si jumatate dupa-amiaza. Am vrut sa mergem la Muzeul Militar dar din pacate se deschidea prea tarziu, de la 8 seara, iar baietii erau deja cam obositi( mai bine spus eu).

Dani era foarte dezamagit. Am dres repede situatia cu o vizita in Gara de Nord, sa vada niste trenuri, ca tot le plac foarte mult. Norocul nostru, gara era plina de trenuri, asa ca elanul flacailor a crescut vazand cu ochii.

Si daca tot am inceput cu mijloacele de transport, adica troleibuzul 96, trenuri, am continuat cu o plimbare cu 2 metrouri.

Primul muzeul in care am intrat a fost Palatul Sutu, sau Muzeul de Istorie a Municipiului Bucuresti. Intai ne-am clatit ochii cu obiectele de la targul de antichitati din curtea palatului, apoi am intrat in palat, unde am putut admira si o expozitie de pictura expresionista si evident designul interior, de epoca.

Mircea a trecut rapid pe langa expozitia de pictura, in schimb Dani a fost curios s-o vada, ba mai mult si-a dat cu parerea. M-a surprins ca a descifrat corect multe dintre picturi, iar unde nu intelegea prea bine, ma intreba iar eu ii citeam titlurile.

Apoi ne-am dus la Ateneul Roman sa vedem expozitia virtuala a Muzeului Antipa si a Muzeului Taranului. Adica niste poze, pe niste panouri, total neinteresant pentru copii.

Atunci ne-am hotarat sa mergem la Muzeul de Istorie Nationala, pe Calea Victoriei. Baietii au mers cu placere pe bulevard, au mancat inghetata si am colindat prin pasajele de la Lipscani.

Pe treptele muzeului erau multi vanzatori cu dulciuri si jucarii de lemn, foarte haioase. Evident ca si ai mei s-au lipit de cate un clovn haios, cu sfori. Inauntru multa lume si copii, dar mai ales racoare. Baietii s-au mai inviorat putin si au inceput sa alerge printre pietrele din sala Columnei. Multe expozitii de timbre, documente etc.

Am cumparat si noi un plic cu timbre romanesti, in amintirea pasiunii nostre din copilarie, filatelia. Baietii au vizitat si toaletele, mai mult de curiozitate. Am observat ca s-au modernizat si la noi muzeele, sunt mai interactive si cu mai mult echipament audio-video, dar parca tot nu au aerul si grandoarea celor din Franta.

Concluzia? Baietilor le-a placut, eu am obosit si am adormit prima, cand am ajuns acasa, la ora 8 si jumatate.
Dar cu siguranta ne vom mai aventura in astfel de expeditii, mai ales acum, ca tot a venit caldura.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails