twitter
rss

De vreo doua saptamani imi fac dosarul pentru prelungirea indemnizatiei de insotitor pentru Dani, mai bine spus pentru a obtine noul certificat de incadrare in handicap. Pe data de 25 mai am depus actele necesare, exact cu 30 de zile inainte de expirarea vechiului certificat de handicap.

Ca de obicei, primul pas este sa luati certificatul medical eliberat de medicul neuropsihiatru de care apartineti, in cazul nostru dna Maria Sandru de la IOMC Grivita. Anul acesta diagnosticul pus a fost de comportament particular imatur, tulburari de vorbire( dislalie polimorfa, intarziere in dezvoltarea limbajului, ecolalie), cu recomandarile de a urma tratamentul specific( terapie ocupationala, logopedie) si supraveghere maternala.

Se va observa ca in acest an, dna Sandru nu a mai trecut comportament particular din spectru autist, asa cum scrisese anul trecut. Este clar ca Dani a evoluat, dar eu nu sunt convinsa ca intr-un an a facut asa progrese incat sa nu mai fie considerat autist. Eu stiu cat mai este de lucrat cu el, ani buni, pentru a rezolva problemele care au ramas, nu putine, legate de autostimulari, stereotipii, alimentatie, frustrare, socializare. Asa ca nu ma imbat cu apa rece la vederea unui astfel de diagnostic. Si nu ma pot gandi, ca poate aceasta noua perspectiva este bazata pe ultimele reglementari in materie de economie si finantare adoptate de Guvern( micsorarea indemnizatiilor pentru copiii cu handicap, etc).

Pe langa acest certificat medical, numit si A5,( in original si copie) va mai trebuie, pentru completarea dosarului de anul trecut, adeverinte de venit de la ambii parinti, o fisa de la gradinita sau scoala, privind traseul educational( asta insemnand de fapt o evaluare psihopedagogica de integrare a copilului urmarind cateva domenii: adaptarea generala la colectivitate, limbaj si comunicare, joc si comportament, temperament si date caracteriale), si completarea unei cereri catre DGASPC pentru eliberarea certificatului de incadrarea intr-un handicap.

Cam peste doua saptamani, de comun acord cu parintele, se va stabili o data pentru evaluarea neuropsihiatrica a copilului, la Serviciul de evaluare complexa a copilului cu dizabilitati.

Urmatorul pas, va fi vizita unui asistent social acasa. Peste inca o saptamana sau doua va avea loc analizarea dosarului de catre Comisia de expertiza, si dupa inca o saptamana va putea fi ridicat de la registratura.

De aici va trebui facut alt dosar, pentru a fi depus la Drumul Sarii nr 2, pentru sectorul 6, si a obtine drepturile aferente. Aici aveti nevoie de 2 copii ale Certificatului de incadrare in grad de handicap, 2 copii certificat A5, 2 copii certificat nastere copil, cate 2 copii dupa actele de indentitate ale parintilor, cerere pentru alocatie dubla si indemnizatie de insotitor, un dosar cu sina.

Lasand la o parte actele, eu am cautat o jumatate de zi noul sediu al DGASPC, dupa ce am fost indrumata prost de la fostul sediu, la cel central in Militari, str Cernisoara. Acolo mi s-a spus sa merg in Aleea Tibles nr 64, pe care am cautat-o de mi-a venit rau, printre multe stradute, in zona Calea Giulesti. Si ca sa fie si mai interesant, strada se termina la nr 62.

Dupa indrumari binevenite, din partea dnei psiholog de acolo, care tocmai pleca spre casa, am intrat printr-o spartura in gard, am trecut pe langa un teren de tenis, pe langa un camin, am intrat intr-o parcare si minune am ajuns, in fata unei cladiri vechi.

Continuarea, data viitoare.

3 comments:

  1. Ne descurcam noi cumva. Macar sa recupereze cat mai mult si cat mai repede.

  1. Noi o sa facem tot ce ne sta in putinta, asta e sigur, cu sau fara ajutorul medicilor sau statului.

  1. Hi there! This article could not be written much better! Looking at this post reminds me of my previous roommate!
    He constantly kept talking about this. I'll forward this post to him. Fairly certain he will have a good read. Thanks for sharing!

    Feel free to visit my webpage ... new cellulite treatment

Related Posts with Thumbnails