twitter
rss

Am citit saptamana trecuta pe blogul Mariei ca a reusit sa fluiere, si m-am intristat putin. M-am bucurat pentru ea, dar m-am intristat pentru Dani, pentru ca el nu reusea sa sufle in fluier, desi am incercat de aproape un an sa-l invat.

Ei bine, gata, am ajuns si noi la nivelul asta. Dani a reusit sa fluiere marti, cand buni le-a cumparat manzilor doua ciocanele cu fluier. Dani intelesese deja ca trebuie sa iasa putin aer din gura, nu din nas, asa cum facea el de obicei, mai ales cand il indemnam sa sufle si sa faca baloane de sapun.

Si minune, a reusit. Si i-a placut foarte mult. Normal, la inceput a suflat timid, de abia se auzea sunetul, dar apoi a prins curaj si a inceput sa sufle mereu. De fapt a fluierat toata seara, nu s-a despartit de fluier nici macar cand am mers la Selin.

Cu gimnastica aparatului fonoarticulator am stat destul de prost de la inceput. Nu reuseam sa-l fac sa inteleaga cum sa miste limba, sa umfle obrajii, cum sa se strambe. Era o adevarata enigma pentru el. Tata a exersat mult cu el, mai ales la strambaturi, iar eu la supt cu paiul si suflat in baloane si papadii. Dani a reusit sa traga cu paiul cam pe la 3 ani, si acum la 4 ani a reusit sa si sufle. Doamana psihologoped a lucrat foarte mult la gimnastica limbii, limba sus-jos, stanga-dreapta, limba sageata, lopata, jgeab.

Dupa fiecare reusita s-a vazut si o evolutie in articulare. Acum a inceput sa spuna mai bine s si t.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails