twitter
rss

Acum 1 an, daca l-as fi pus pe Dani sa se descurce singur, in orice fel de activitate, ar fi fost imposibil. Cel mai probabil mi-ar fi luat mana si mi-ar fi ghidat-o timid, fara alta explicatie.

Azi am avut o parte de o surpriza extraordinara. Dani a gasit nu o solutie, ci trei, pentru aceeasi activitate, fara nici un fel de ajutor din partea mea sau a lui Mircea. Azi Dani mi s-a parut mai mult ca oricand, normal, fara nici un fel de elemente, note autiste. Poate pentru ca imi doresc asta prea mult, sau poate chiar se estompeaza din ce in ce mai mult aceste trasaturi autiste.

Despre ce este vorba: am aruncat in cutia lui de tabla ( de la Nestle, lapte praf) o jucarie de plastic, o broscuta verde si mica. Am asteptat apoi sa vad ce reactie are Dani, si reactia a venit foarte repede. Dani a luat lingura de lemn, cu care in prealabil batuse in cutia de tabla, transformata ad-hoc in toba, si a scos broasca.

Eu, sincera sa fiu, credeam ca o va scoate cu mana.

Dani s-a mai distrat bagand si scotand broasca cu lingura de lemn, ceva timp. L-am laudat evident pentru reusita. Apoi, spre surprinderea mea, a rasturnat cutia si a lasat sa alunece broasca, pe podeaua casutei. A spus triumfator : Cos boaca afara-am scos broasca afara. Si ultima varianta, folosita de el, a fost cea de a baga si scoate broasca cu mana.

M-am bucurat foarte mult, apoi i-am explicat ca a reusit sa scoata broasca din cutie, in trei moduri diferite, si le-am recapitulat. Cu ocazia asta am putut sa folosesc si intrebarea Cum, si sa primesc si raspunsul adecvat, atat fizic cat si verbal.

Si a mai fost o situatie interesanta, cred ca anul trecut, cand Dani a gasit mai repede o solutie decat Selin, aceea de a cobora de pe un monument imprejmuit cu gard. A ales partea cea mai usor de abordat, si mai ales si-a coordonat foarte bine ochii cu mainile si picioarele, pentru a escalada gardul si monumentul. Selin inca nu gasise solutia, desi incercase si ea mai multe variante.

1 comments:

  1. Toate acestea sunt semne foarte bune.

    Există un mod prin care vă puteţi proteja de subiectivitatea tipic părintească: să-l testaţi pe Dani cât mai des şi prin cât mai multe teste şi metode.

Related Posts with Thumbnails