twitter
rss

Dani se joaca foarte mult cu si la Selin, fetita turcilor, unde este un loc foarte frumos, cu livada. Tot acolo sunt si cateva monumente funerare, comemorative. Mergem acolo, de cand s-a nascut Dani.
Zilele acestea, mai ales de cand a inceput sa vorbeasca, Dani a devenit curios. Vrea sa stie ce sunt pietrele acelea albe, pe care scrie ceva, unele au chiar si fotografii.
I-am explicat ca sunt morminte, si ca acolo sunt inmormantati oameni. M-a privit cu mirare si a repetat, oameni, mominte-morminte.

I-am explicat ca, toti oamenii mor la un moment dat, chiar si eu si el, dar asta mult mai tarziu, pentru ca avem multe de facut, sa invatam, sa ne jucam, sa ne indragostim, sa ne distram etc. Selin ma asculta fascinata. M-am avantat in alte explicatii, pentru ca Dani era vizibil nemultumit de varianta unei despartiri de mine, de cei dragi. I-am spus ca oamenii sunt formati din 2 parti, corp( si am repetat cu ocazia asta toata schema corporala), si suflet ( am localizat sufletul in inima si cap). I-am aratat punctual fiecare lucru, pentru a intelege mai bine.

Dani s-a linistit, si a fost multumit de explicatia mea, privitoare la ce se intampla dupa moarte, adica sufletul zboara in cer, alaturi de pasari, iar corpul ramane in pamant.

Am incercat sa nu ma leg de ideea de divinitate, mai ales ca era si Selin acolo ( ea fiind musulmana). Voi lasa la latitudinea lui Dani, alegerea unei religii, cand va fi mai mare.

2 comments:

  1. :) Cred ca este cel mai frumos post pe care l-am citit vreodata.

  1. Ma bucur ca ti-a placut. Asta mi-a venit in minte atunci.Stiam ca nu trebuie sa-i las sentimentul parasirii.

Related Posts with Thumbnails