twitter
rss

Dani a inceput de luna trecuta sa faca primele lui propozitii, de maxim 3 cuvinte, ocazional 4 cuvinte. Si cel mai important, in mod spontan.


Acum lucram intens la dezvoltarea propozitiilor, prin intermediul imaginilor cu actiuni. Doamna psihologoped lucreaza cu jetoane mici, iar noi acasa cu carticele simple, buretate, frumos colorate, reprezentand actiuni simple, uzuale.


Dani este foarte incantat de acest nou joc. Uneori spune singur toata actiunea printr-o propozitie de 3 cuvinte, alteori cand nu e sigur sau prea obosit completeaza enunturile mele cu lacune.

Prezint in continuare cateva feluri de imagini, si raspunsurile lui Dani.
Dani: Uhu caha-ursu sta in casa
Eu: Ce face ursul?
Eu: Ursu se uita...
Dani: Feata-pe fereastra.
Eu ii arat poza cu ursul la baie, asta ii place foarte mult.
Dani: Uhu face baie cada-Ursul face baie in cada.

Avem imagini cu actiuni in parc, acasa, la magazin, etc.

5 comments:

  1. Avem si noi cartile astea si lui Mihai ii plac foarte mult; eu nu am stiut niciodata daca personajul este caine sau urs :))). Carticelele astea sunt foarte bune, intr-adevar, au imagini simple, clare, cu actiuni pe intelesul lor, ceea ce dovedeste faptul ca celor mici nu le trebuie neaparat carti cu ilustratii incarcate.

  1. a, si mihai mi-a facut o surpriza placuta saptamana trecuta. a inceput si el sa faca propozitii, desi nu stiu daca e bine spus asa, ca nu a folosit nici un verb. Mi-a zis "mami casa", si apoi m-a tras sa intru in casuta lui de jucarie.

  1. asta este prima propozitie. Felicitari. Mircea a spus Tata baie, adica tata face baie.
    De acum incolo vor folosi cate 2 cuvinte in propozitie, si nu neaparat substantiv si verb, se poate si 2 substantive, un substantiv si un adjectiv sau 2 adjective.
    Hai ca suntem pe drumul cel bun, si tu cu Mihai, si eu cu Mircea si Dani.

  1. Sunt mai multe carticele, unele cu urs, altele cu catel.

Related Posts with Thumbnails