twitter
rss

Am primit primul castronel cu desene de la o vecina care avea o fetita mai mare cu 1 an decat Dani. Copilul meu avea aproape 2 ani si a fost foarte entuziasmat de castron. Daca pana atunci privea in gol in timp ce-l hraneam si nici macar in ochii mei nu se uita, o data cu noul castronel s-a intamplat ceva interesant. E adevarat ca mancarea in sine nu-l atrage nici acum prea mult, nu este pofticios din fire, si inca ii pasez carnea pentru ca altfel nici nu s-ar atinge de ea.

Tipic pentru copiii cu autism este preferinta pentru mancarea pasata pana la varste destul de
inaintate. Unii au chiar preferinte pentru o anumita culoare. Dani manca doar piureurile cu carne, budincile sau iaurturile, fructele colorate in galben, portocaliu si alb. Am incercat sa-i dau si alte mancaruri, le-a refuzat. Am incercat sa-l las si nemancat toata ziua dar fara efect. Atunci am apelat la altceva, i-am dat pufuleti mai intai, apoi biscuiti, paine, prajituri pandispan, apoi am trecut la ciocolata, bomboane, cu masura evident, si la sfarsit mere. Si a inceput sa mestece si altceva in afara piureului.
Si daca tot ii placea castronul l-am indemnat sa manance tot pentru a descoperi ce era ascuns, un iepure, o pisica, un urs. Se grabea sa termine mancarea doar pentru a admira poza de pe castron.

Tot asa l-am invatat ca fiecare animal are doi ochi, un nas si o gura, plus doua urechi. Ba si mustati. unele farfurii sunt cu mai multe animale salbatice. Dani pune degetul pe ele si spune giafa-girafa, leu, boaca-broasca, enana-elefant, tigu-tigru. 

Acum avem foarte multe castronele din care mananca singur si cum descopera cate o parte a fetei ma anunta triumfator chi-ochi sau gua-gura. Tot cu aceasi castronele se si joaca, isi hraneste animalele de plus. De multe ori le aseaza cu el la masa, pe scaunul alaturat.

Tot la masa ne jucam si cu fructele si le numaram. Le denumim si recunoastem culorile. Avem in permanenta banane, portocale, mere, nuci, uneori si kiwi. Curios lucru, Dani a invatat sa spuna mai repede fructele exotice pe care i le aratam in carticele, decat fructele obisnuite. Spune foarte bine kiwi, papaya, nuca de cocos, mango. Se chinuie sa spuna portocala, pronunta mar- cu r aspirat, para, lamaie, ciese-cirese, banana, pepe-pepene.

Si cel mai important l-am invatat sa imparta cu fratele lui mai mic, cu Mircea. Acum cand ii dau lui Dani o bucatica de ciocolata sau prajitura se uita la mine si ma intreaba Miha ?-si pentru Mircea ?



0 comments:

Related Posts with Thumbnails